Hinkägare

Idag blev jag ägare av en hink från Kockum. Frågade mormor vad hon ville ha för den och på så viset blev jag ägare av den. Tycker att de är så fina saker de har, skulle nästan vilja ha hela serien. Tyvärr så sätter många överpris på dem. Det dyraste från den äldre serien är hinken med lock som går på 200 :- men de flesta sätter de större tvättfaten på samma prisnivå, även om de är i sämre skick och från den nyare upplagan.
Hinken jag har nu är inte riktigt som på bilden men inte långt ifrån. Lägger upp bilden så ni har en uppfattning om vad jag snackar om.
 
 
Bildkälla: Wikipedia
 
Kokade även en laddning marmelad. Blev av samma recept som jag gjorde av förut när det var dags för marmelad. Denna gången användes syltsocker så den skulle ta ihop sig bättre. Första gången blev den VÄLDIGT rinnig. Nu tror jag att den blev helt perfekt. Är inte så dyrt att köpa men man kan göra den precis som man vill ha marmeladen om man gör den själv. Personligen vill jag inte ha så mycket skal. Därför kokar jag det mesta av skalet (för smaken och pektinets skull) med köttet tills det är dags för sockret, då åker det ut ur grytan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0