Spännande

Pulsen blev lite hög igår! Det ringde på min mobil och frågade om jag var hemma. Det var jag ju, så säger människan: "Då kör du mig till akuten"
Snabbt var skorna på och jackan haffad på vägen ut och in i bilen. När vi kom på akuten fick vi sitta och vänta i nästan en 30 minuter innan det kom någon denne fick prata med. Kändes som att det var lite väl länge kanske. Inte över där, skulle få bli inlagd över natten för observation. Tanken var väl inte att bli stucken 4 gånger innan "helikoptern" satt i armen utifall dropp skulle sättas in.

Var i alla fall lugnt över natten och skulle hem idag. Åkte dit vid ett för att vara sällskap och tog oss därifrån vid 4. Tydligen så var det standard att patienterna skrivs ut minst efter 12 timmar f.o.m att de läggs in, och att det ser att allt är ok. Så var det inte riktigt här. Var ju mest bara frågor som ställdes till sköterskor som sedan flydde fältet för att kommatillbaka 2 timmar efter för att säga: Snart.
Allt var ju bra i alla fall så det är ju alltid något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0