Fika är gott

Fick informationen igår om att reparatörer skulle komma idag och titta över frysen. Hände inte!
Gick till kvartersvärdarnas tillhåll (bla för att jag skulle hämta broccoi) för att upplusa dem om detta. De blev ju så klart lite fundersamma och skulle höra med dem som har hand om vårt ärende.
Blev dock lite irriterad när jag fick frågan:
- Men hur gör ni i helgen då?
Jag ska kort och gott att det får ni fixa.
Det är ju inte på min lott att jag ska springa omkring och se till att det finns frys i lägenheten. Antingen så ger dem oss en tillfällig frys vi kan använda eller (mindre troligt) så får vi koden till deras lokal så vi kan hämta och lämna mat som måste frysförvaras. Vi hyr ju trots allt en lägenhet och betalar ju således för att de ska tillhållahanda oss detta.

Till lite trevligare saker, en vänn till mig från Storuman hörde av sig. Blev att åka in till stan och fika lite. Är så jäkla kul att prata med honom för han har så knäppa historier att berätta. Det handlar om allt från gymnasietiden (som jag inte hann med på) till nutid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0