Skördemarknad

Idag så har jag varit på skördemarknad i Sandsele. Körde mormor dit för hon ville se vad de hade till försäljning och köpa lite potatis förstås. Tyvärr är det nu så att när en tid är utsatt förutsätter vissa människor att det hela börjar en timme innan planerad tid. Var knökfullt när vi kom dit och kön till de egenodlade grödorna var lång, observera att vi var där tio minuter innan utsatt tid. Många hade redan gjort sina inköp färigt och var på väg därifrån när vi kom.
Hittade istället andra saker som fisk, tunnbröd och dyl. Jag fann mig ett halsband som föll mig i smaken. Var inte en massa krusiduller på det så klart. Engelt och stilrent skall det vara!

Ikväll blir det film-mys hos "björntämjerskan" som bjuder på chips som tilltugg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0