Folk i bussen

Imorse när jag bytt buss i Lycksele för att åka vidare var det en äldre herre som satt bredvid mig i gången.
När jag skulle sätta mig inledde han en konversation. Ganska trevligt faktiskt och halvlånga pauser mellan meningsutbytet men ändå trevligt. Men efter en stund kändes det som bara konstig för när jag svarade honom sa han inget och tittade på mig som att jag var lite tokig emellanåt. Jaha... tänkte jag. Fortsatte lite så en stund så när en paus kom plockade jag fram min bok.

Fick dock veta lite saker som jag inte viste, tex att det stått en kvarn vid hotellet i Lycksele. Samt var en människa i kommunhuset bor och att det är hon som har hand om snöröjningen. Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0