Det går mot sommartider oja!

Att det börjar gå mot sommar och sol märks inte bara på det fantastiska klimatet vi får utom på folket också!
Då pratar jag inte enbart om deras klädsel. Det är dock det mest uppenbara och tydligaste när man möter någon på vägen. Nej jag pratar nämligen om deras dieter. Att man ska kunna klämma in sig i bikinin och de korta shortsen man hade förra året och vara slank och smäcker.
Jag har träffat flera människor nu som går på diverse dieter men de högst toppade är dessa svältdieter i pulverform som Nutrilett och Cambridge.

Det roligaste (eller hjärskärande) i kråksången är att de mäniskor som håller på med det mest frekvent eller öppet om man så säger är de som egentligen inte behöver det. Jag blir lite nedstämd över detta då det lättaste och bästa rent fysiskt bästa för dem skulle vara att öka på grönsaker och skära ned på kalorierna. Främst de tomma! Då får man en sund viktnedgång och inte problem med maten senare. I och med att kroppen ställer in sig på svält under dietperioden kommer den att spara på ALLT när man väl börjar äta igen om man inte äv väldigt noga när man börjar med fast föda igen.

Det bästa är det man fick höra under lågstadieperioden TALLRIKSMODELLEN + MOTION. Alla vet detta men det är vist väldigt svårt att ta till sig av det. Motion behöver inte vara mer än att gå lite fortare än vanligt till och från plats A till plats B. Det bränner dessutom mer än om man skulle ut och springa. En snabb och väldigt förenklad förklaring på vad jag menar:

Powervalk = lite flås och mer förbränning
Joggingrunda = Mycket kondition och lite mindre förbränning.

Inte att förakta att magen drar ihop sig om man tränar den glöm dock inte att träna rygg samtidigt, risk att bli sned annars!


Kommentarer
Postat av: Nicole

Du har helt rätt...jag sportar regelbundet och äter det jag vill istället för att svälta mig!

2011-05-11 @ 15:01:53
URL: http://nickys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0