Neeej!!

Ibland blir man riktigt besviken på Sverige faktiskt. Såg en film med Alexander som är svenskproduserad. Kan väl inte säga att jag sett så många svenska filmer i mina dagar men, det är bara av den enkla anledningen till att svenskar kan inte göra film. De fåtal filmer jag sett på svenska ligger verkligen inte på topp. Gav trots allt denna en ärlig chans då den fått många bra komentarer och skulle inte vara "typiskt" svensk. Men ack nej svenskar kan fortfarande inte göra film!

Kan erkänna att den började helt okej och man hängde med men allt eftersom minuterna gick blev man allt mer förvirrad och hängde inte med på någonting. Tänkte att det är vanligt, bilda frågor för den som tittar och besvara dem i slutet så de verkar helt självklara. Det är smart tänkte jag, men vad i hela fridens dagar filmen tog ju slut! Vad var poängen och varför finns det paralella universum som folket hoppar fram och tillbaka i?!?! Nu ska jag inte ställa fler frågor så jag inte spoilar något för den som mot all förmodan vill de den.
Nej jag har gett upp hoppet på svensk film som inte har något med Astrid Lindgren att göra. Suck!


Kommentarer
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

superkul att du är med i dagens blogg :D

2011-01-20 @ 21:08:46
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: isak

bra svensk film i urval;

Du levande

Farväl falkenberg

Maria larssons eviga ögonblick

Smala sussie

Så som i himmelen

Sånger från andra våningen

Tillsammans

Fanny & alexander

Skenbart

nattbuss 807

torsk på tallinn, fyra nyanser av brunt osv..



Farväl falkenberg är nog den bästa svenska filmen som gjorts enligt mig

2011-01-20 @ 22:32:31
Postat av: Yasmine

Hejsan, på min blogg får du film tips varje dag med dagen trailer, om du vill ha en länkning så kan du tävla genom att ge ett film tips i dagens trailer inlägget, mer info finns på min blogg. :)

Pussar och Kramar

//LadyYasmine

2011-01-21 @ 10:16:03
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0