Burkar cupen

Var och såg på burkarcupen utanför Lycksele i lördags. Väldigt underhållande.
Denna tävling är riktig nostalgitripp för skoterentusiaster. Denna tävlig får endast deltagas av dem som har en gammal skoter. Just i Enecacken så var det hillcross som gälde. Lite snirklig bana till att börja med. Det märktes ganska fort att den som vinner är den med starkast skoter upp för backen.
Lite kul att se en gammal ockelbo från 1970 drar förbi en lite drygt 5 år nyare Yamaha ET i "stormfart"
Har dock inte sladden så jag kan inte visa några bilder och inte hittade jag några någon annan stans så ni får nöja er med text.

Var över hos Nina efter jobbet för hon ville ha lite sällskap och bjuda på kaffe. Själv var hon dock inte. Hon var hundvakt åt en drygt 4 mån liten border collie. Älskar rasen och blev smått kär! Tänkte stjäla med mig den hem (mamma hade nog inte klagat) men det fick jag tyvärr inte.
Hunden tyckte nog att Nina varit dålig på att städa tidigare på dagen så lilla Valle drog fram moppen ur städskåpet. Nog för att den är rolig att springa efter men det var absolut "inte" därför han ville ha den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0