Radiotjänst

Är verkligen maniska på folk ska betala! Förstår ju varför men de är faktiskt läskigt på att folk ska göra det. När de knackar dörr har de ju ett litet papper med sig som de fyller i. Finns några alternativ de fyller i hur de fått reda på att man har tv. Finns ett alternativ där de har sett genom fönstret att man har tv. Det gillas inte att de ska snoka runt folks egendom för att ta reda på om de finns tv eller inte.
Har kontaktat dem för att inte betala längre eftersom jag flyttat hem, men har fått olika förklaringar till varför jag inte får sluta betala. Ringde i alla fall nu redo med alla tänkbara uppgifter om min mor som de kan tänkas vilja ha. Behövde inte säga någon uppgift alls! Sa exakt samma sak nu som i mailen skickade till dem. Blir enbart "lite" irriterad över det.

Deras idé om att man skall betala tv avgift för att man äger en dator också är ganska skev tycker jag. Hoppas att de inte får igenom det! Ja, visst man kan se på SVTs programm även i datorn men det är avgiftsfritt. Tycker inte att man skall tvingas betala för datainnehav enbart för att man kan gå in på SVT. Gör så att folk måste betala för själva sidan! Kanal 5 och 6 har ju vissa program man måste betala för att se så man vet ju att det redan fungerar.

Kan gå med på att man måste betala för att man äger en tv det är helt förståeligt, men inte för att man ägen en dator. Där går faktiskt gränsen någon måtta måste det finnas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0