Harry "rötter"

Började inte skolan förrän kl 13.00 sharp idag. Ganska skönt med sovmorron. Efter sisådär 20 minuter in i lektionen (som bestod av presentationer) så hörde min kära vänn Ewwo av sig. En förfrågan om att se Harry Potter och dödsrelikerna del 1 kl 15.00 stod på tapeten. Visst ville jag de och jag antog att det skulle jag ju hinna så hon snabbokade några biljetter åt oss. Jag hann med samma buss som hon så vi gick dit i gemensam trupp.

Ingen spoiler om filmen kommer att yppas, ni får se den själva. Kan dock säga att hade de inte delat upp filmen i två delar hade de inte kunnat få till det så otroligt bra som nu. Trots att det naturligtvis skalas bort en del saker från boken så var den oslagtbart bra!
Alla som läst böckerna och sett filmerna vet vad denna komentar grundar sig på: Utan karaktären Ron hade nog Harry Potter varit ganska humorlös. Ron och hans familj gör ju halva boken/filmen med sina fina yttringar.


Kommentarer
Postat av: Erika

Sötnos då, jag visste inte ens om att du läste min blogg och att du har en ;)

2010-11-17 @ 23:42:44
URL: http://litenochbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0