Fika + pizza + vänner = kul!

Idag så sprang jag på Expert för att visa kvittot på tv:n så jag kunde lämna in problemklumpen. Snubben skrev ut en remiss så jag skulle få en ny Tv då den åkt in på lagning två ggr tidigare för samma problem och nu en tredje. Denna gången var det mer extremt än tidigare gånger jag lämnat in den så jag har hunnit bli lagomt irriterad på att det inte gått bort. Men nu är det ju på bättringsvägen!

Var även en sväng till Terese för att hon bjöd på mumsiga muffins och hemmagjord (jättegod!) vaniljglass. Aditi trillade också in efter ett tag. Medan vi väntade på att Julia skulle släntra in så hade vi lite maikyr på varandra. Eller det var väl Terese som hade det på Aditi och mig. När Julia kom så blev det fika och en massa babbel om allt mellan himmel och jord nästan. Huvudtemat var iaf om diverse dialekter. Julia är ändå söt när det gäller det för ett visst ord (som inte passar att skriva här) som jag säger tycker hon låter så himla kul. Ibland kan jag höra hur hon asgarvar när jag inte tänkt mig för och säger det. Hon sa att om hon någon gång var deppig så skulle hon ringa till mig och be mig säga det så skulle hon bli glad igen.

Aditi och jag gick hem till henne efter besöket hos Terese för att göra pizza. Den blev riktigt god. En kille i hennes korridor som kom från Italien tyckte att vi var knäppa som hade pesto på pizzan. Det var han inte riktigt van vid. Men han ändrade åsikt när han fick smaka en bit. Han var väldigt duktig på Svenska för att bara varit i landet sen hösten! Vissa saker hade han problem med, bla dialekter men det är ju inte så konstigt. Aditi och jag klarlagde några saker som han funderade på. Glad att vara till hjälp.

I morgon så blir det att packa inför hemfärden på fredag. Ska åka hem kl 7 på morgonen härifrån Umeå. Var inte direkt tilltalande att kliva upp jättetidigt för att packa.

Nej nu blir det sängen! God natt på er allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0