Änglafeber

Änglar verkar vara inne just nu. En kille i min klass bad mig att rita en ängel åt honom idag. Han hade en ganska rolig idé på hur den skulle se ut. Han ska göra en minnestatuering till en kille så därför ville han ha en ängel. Ska inte skvallra mer om den nu. Kan fråga om jag kan lägga upp en bild sen när jag är klar om jag får. Lite ironiskt att han bad mig om det eftersom jag just blivit klar med Camillas. Han fick faktiskt en liten sneak peak på en för att se hur jag ritade eftersom han hört att jag ritar bra, samt för att det var just en ängel.
Ska skissa på den när kag har tid, ska nog införskaffa mig ett A3 block också eftersom han ville ha den ganska stor och för att jag vill ha större papper att rita på. Gillar inte riktigt A4 altid. Inte när det är mycket detaljer jag vill göra iaf.


Idag på skolan gjorde vi en massa saker med vegetabilier, vissa saker var godare än andra. Jag gjorde en jättegod mangosoppa, det hette så iaf. Jätte enkel att göra och god! Ska göra den här hemma någon gång.

Mangosoppa

2 mango eller 2 förp frysta mangotärningar
1 hel apelsin
2 msk floursocker

Skär bort köttet från mangon och lägg fruktköttet utan skal i mixer/matberedare och mixa så mangon blir rinnig.
Späd med saften från en hel spelsin och tillsätt sockret. Mixa ihop det. Ev kan man späda med lite vatten.
Kan serveras med bär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0