Studenten

Åkte till Storuman efter att jag käkat mat. Tog ungefär en timme innan jag var framme. Åkte dit för att gratta dem till studenten. Hade köpt en ros till "lillebror" innan jag åkte från Sorsele. Ångrar att jag inte köpte det jag tänkt från början men det kan man ta till en annan gång.
Med lite hjälp av mamma knåpade vi ihop ett litet rim på ett kort.

Nu lillebror har du blivigt stor
När du nu ska stå på egna ben,
gäller det att inte vara klen.
Önskar dig all lycka då du tar det stora klivet,
ut i vuxenlivet


Var jättekul och många hade glädjetårar som rann ned för kinderna. Förekom dock en och annan tår för andra orsaker också men de försvann ganska fort. Gamla klasskompisar till mig var också där så man hann med att säga hej till dem med. Många blev lite för överförfriskade så ambulansen var framme, han hade dock ringt till dem själv så det var ju ganska bra ändå.
Åkte hem igen kl 2 så jag var hemma där vid kl 3 och sängen var väldans lockande. Somnade som en stock!

Idag har jag inte varit speciellt produktiv, har städat ur garderoben (igen) lite. Lillsyrran fick några kläder till. Märkte upp alla kläder så mamma vet vilka som är mina när hon tvättat. Sen var det att försöka få allt att rymmas, fick pussla lite men det gick aldeles fint. Fick en kasse med kläder av Linn igen innan jag åkte hem. Hon hade rensat sin garderob igen så jag fick välja och vraka. Tur att hon är lika liten som jag, iaf runt för längre det är hon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0