Midsommarfirande

Det blev en rolig midsommar detta år igen och solen sken på oss. Den årliga brännbollen skulle nog inte bli den samma om inte några av de yngre herrarna här i byn leker maskerad. Förra året var de en massa smurfar detta året blev det infödingar. De flottade till fotbollsplanen där vi spelade. Eftersom vi bor där vi bor såg och hörde vi dem när de åkte förbi. De hade tänkt invardera oss men de kom fram till att det var för lång sträcka upp till huset där det inte gick att gömma sig. Vissa gick in i rollen mer än andra vilket man fick se när höftskynket åkte upp för mycket eller om det var på väg ned. Ni får räkna ut själva vad som menas med det.

Kvällen blev lika bra som dagen. Nere på Trollforsens gästgiveri hade de en trubadurafton av något slag så det blev att styra kosan dit. Efter blev det efterfest hos en av vildingarna. Somnade väl någon gång vid kl 5 då jag och ett gäng startade en film hos en annan kille. Tur att han inte bode så långt bort eftersom jag jobbade igår så det var bara att traska till jobbet. Hade ont i kinden men kom först inte ihåg att Tom bitit mig vilket var anledningen till det onda i kinden.

Idag ska jag till Storuman och lämna Mormor på bussen för hon ska åka till Ryska karelen.


Denna bilden har jag snott men fick ingen bra då hela gänget var med.

     

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0