Välkomstmässa och skissande

Idag så var det välkomstmässa för de stackare som börjar läsa på universitetet i år. Hela lindellhallen var proppad med folk som gick omkring för att spekulera på vad som fanns i de olika båsen. Vi (tjejgänget) var några av dessa spekulanter. Vi var på jakt efter gratispennor och block! Sådant som behövs när man studerar helt enkelt.
Emma och jag fick syn på några "goodybags" och dem ville vi ha. Våran plan var att gå fram och prata och sedan bara helt enkelt fråga "Går det bra om jag tar en sådan här också?" eller ta en och springa för glatta livet;)
Det visade sig vara en bra sak de hadde i båset: Tria
Det är en förening där ST, SKTF och Unionen bildat för att hjälpa ungdommar ut i arbetslivet. De hjälper en tex att granska och skriva CV, öva jobbintervjuer, lönerådgivning, granskar anställningsavtal mm. Medlemsavgiften gick på en hundring om man gick med och den räckte under hela studietiden. Plus att när man var färdig med att studera och gick med i något fack så fick man betala en hundring för fackavgiften det första året.
Vi frågade lite mer och så sen gick vi med på att bli medlemmar. All hjälp/stöd man kan få i arbetslivet är bra när man just börjar jobba. I alla fall så fick vi vår "goodybag" med bra saker i tex en vattenflaska (grön sådan).

Syster dyster ville ha hjälp med en skiss till en tatuering som hon vill ha och jag ställde gärna upp! Är ändå i skapartagen nu men vet ej vad jag vill rita. Hon ville ha en ängel av något slag med fluffiga vingar men kön, klädsel, pose viste hon inte så jag började på att skissa. Fick veta sedan att hon viste det något sånär iaf efter att jag skissat lite. Typiskt! Hon skulle kolla på bilderna ändå för att se om hon ville ändra på något eller om jag var rätt på något. Vi tänker ju trots allt skrämmande lika ibland!

Kan bjuda på skisserna jag gjorde:)


Kommentarer
Postat av: tess

Duktig du är =)

2010-01-22 @ 08:53:25
URL: http://tereseaxenbrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0