Städning

Började med städningen efter att jag fikat. Har inte orktat ta itu med det tidigare men idag kände jag att orken fanns där. Började med att diska undan det mesta och ställa grytor och dyl i blöt. Gick sedan vidare till spisen så den blev ren. Efter att det var färdigt började jag succesivt med att städa inifrån och ut. Alltså så började jag med tv-rummet.

Tv-rummet känns som att det var det skitigaste rummet i hela lägenheten! Antagligen därför att det rummet vistas mest folk i och folk som inte kan ta bort efter sig gör det inte frächare.
Skulle inte förvåna mig om jag utvecklar en alergi mot damm efter detta. Vist det är kul att det blir skillnad och man ser att det blir rent. Det är dock inte kul när man måste höra hur dammrottorna sugs in i dammsugaren. Så ska det inte vara!
Måste bara påpeka att den människa som kom på kablar var ett geni men mannen som kom på trådlöst var underbar! Vet inte hur många kablar jag flyttat på och lagt undan.

Efter idag så kommer jag att drabbas av en tidsbegränsad minnesförlust om allt vad städning heter och allt det innebär. Har inte tänkt lyfta ett finger denna vecka som kommer för att städa. Iof kommer jag at städa på mitt skrivbord och möjligen ta lite disk men inte mer! Städningen får sambon ta hand om för att han ska inte komma undan så lätt. Händer ingenting kommer det att få konsekvenser som kanske inte är så roliga för den drabbade. X-boxspel och internetkablar kan plötsligt försvinna av sig själv har jag hört...
Kan ju varna dig lite mamma, pojken kommer kanske att ringa och höra om hur man ska göra vissa saker tex. tvätta toaringen elr något sådant.

Ska även sätta mig ned efter att all städning är klar och gör lite läxa så den blir gjord.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Kan ge tips - visst. Bara boyfrienden ser och gör det som ska göras, utan gnat/tjat, och att det inte bara blir en engångsföreteelse.

2010-01-28 @ 11:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0