Helgen och inte anhörig

Var en riktigt bra helg denna helg. En välbehövd liten semester i goda vänners lag.

Fredag: Anlände till Lycksele och sprang omkring på buteikerna vi kände att vi var tvugna att gå på. Bla Åhlens, Dollar och självklart Ica. På Åhlens blev det lite hårklämmor för de ja har är självklart hemma. På Dollar så hittade vi diverse förnödenheter så som dasspapper, smycken och sminkborste, hårspray, tansborstar, GODIS och ansiktsmask vi tänkte ta på under kvällen. Ica blev det en massa mat och chips. Vi köpte även ost och kex som vi skulle äta innan och under tiden vi satt i jacuzzin.
     Kvällen började med mat, förberedelse till osten, vatten i badet och bastun på värmning. Vi skämtade på både vår engen och de andras bakostnad och hadde jättekul. Innan vi hoppade i badet spelade vi UNO och jag har aldrig. Sen bar det ned i badet. Skönt skönt och bättre blev det med bastningen och en kall cider.
     Tog ett tag innan vi somnade bla för att Nina och jag pratade mat och för vissa snarkningar (haha!)

Lördag: Alla vaknade tidigt, kl 8 närmare bestämt. Alla slöade omkring ett tag innan vi åkte in till Lycksele. Där träffade jag mamma, pappa och lillasyster. Mamma skrev så sött att hon hade lite Anette abstinens (stavning?) och ville träffas och självklart har jag ju tid för familjen! Efter att vi varit och fjantat runt i Lycksele åkte vi tillbaka till Gäddträsk för att göra Tacos. Efter en väldigt mättande middag började fixandet av kläder, hår och ansikte. Försökte mig på en rockabilly frilla som för en gångs skull blev bra. Kan ha något att göra med att den här gången fick jag låna Malins "wolymemaster" (stavning åter igen?)
     Fick skjuts av en bekant till Elin och Diana in till Lycksele där vi så snällt fått låna syrrans lägenhet. Busringde lite och spelade ännu mera spel innan vi åkte till hotellet. Det var förvånandsvärt mycket folk där med tanke på att det var VWW denna helg. Inte mig emot. Träffade ett antal bakanta ansikten man inte sett på lång tid. Mycket trevligt! Dock så hände det en liten olycka när en person blivigt överförfriskad och lättat sina behov på en soffa, som självklart blev sutten i efter det. Illa! Fick åka hem när en i sällskapet satt sig rakt i det. En god vänn till mig var väldigt snäll som ville köra oss ända till Gäddträsk kl 12 på natten. Han fick självklart kompensation för det men tror att han hade ganska kul åt oss ändå.

Har fått höra en liten rolig grej på bussen till Umeå idag. Sambon berättade att han fått höra att jag inte kan hälsa på honom när han ska oppereras. Detta för att jag tydligen inte är en nära anhörig. Tyckte det lät så konstigt med tanke på att vi är tillsammans och bor under samma tak. När blir man nära anhörig i så fall?


En egobild på hur jag fixat frillan. Kände mig lite tvungen när jag blev så nöjd :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0