Jul - dans

Åkte upp till farmor och farfar över jul. Kusiner och kusinbarn var med och firade. Var en trevlig liten tillställning och tillslut så kom ju tomten. Fick hålla reda på några klappar åt ett kusinbarn och sedan blev det att leka med de nya leksakerna. Man blir riktigt slut i huvudet när 5 st barn vill spela och leka samtidigt med olika saker och vill att man ska vara med dem. Var kul i alla fall.

Igår var det juldans i Sorsele. Hade inte tänkt fara dit först men gav med mig tillslut. Fick köra de tomtar i byn som var kvar i byn som skulle dit. Fick köra en kompis mammas nyinköpta bil så det var helt nytt. Satte mig till rätta i stolen och så sen var det bara att starta. Tji fick jag! Ingen kopplingspedal fanns det, gatt titta på spaken för att vara säker att det då var en automat. Oj tänkte jag, hur ska detta gå?! Har nämligen alldrig kört en automat tidigare men det gick alldeles fint. Jag hann dock snudda vid växelspaken en gång innan vi tog oss ifrån Gargnäs.

Kära "lillebror" var på dansen och glad blev jag för det men gladast blev nog han! Sken upp totalt och slutade inte le på hela tiden, stod och kramade mig hur länge som helst, skrek sönder mitt öra och sa att han saknat mig. Det gjorde inte ett jota för nog saknar jag honom också! Var ju med varandra nästan varje dag när jag fortfarande gick i Storuman. Båda kunde även hålla med om att det var en person till som saknades för att det skulle vara helt perfekt! "LILLASYSTER"!
Måste dra ihop något snart!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nice blogg du har!! =)

2010-12-26 @ 18:20:46
URL: http://alinah.se
Postat av: mmautildah

Hej !

Fin blogg..

Hur är det ? :)

2010-12-27 @ 12:14:38
URL: http://mmautildah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fan vi måste verkligen dra ihop oss snart. för jag står inte ut snart, måste få träffa storebror och dig!!

2010-12-27 @ 17:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0