Har SJ smittat av sig!?!

Åkte hem från Umeå igår med Camilla. Skulle åkt idag men eblev övertalad, plus att det är roligare att åka buss med sällskap. Började med att bussen var försenad med att anlända till Umeå. Innan alla klivigt på var den 30 min försenad med att starta från busstationen. Var väl inte hela världen, klart de kan bli försenade i dessa vinterlag på vägarna. Aja att vi kommer lite senare till Lycksele är väl ingen fara, bussarna har ju väntat in varandra förut när man vet att det finns bussbytare med.
Tydligen fungerade inte detta! Hade bussen vi 8 pers skulle byta till väntat i 10 min hade vi kommigt på den. Blev fruktansvärt irriterad då jag vet att de kan vänta en kvart på en annan buss. De gjorde en buss åt mig och då var ja den enda som skulle byta buss, nu var vi ändå 8 st.

Blev att kliva på den buss vi kommigt med til Lycksele för att åka till Storuman. Tydligen så gick det inte att beställa en taxi åt oss från L-sele för vem skulle nu betala den? Hallå det får ni lösa, vi har ju redan löst biljett dit vi skulle med en lovan att vi skulle komma oss dit också. Ne vi fick ta en taxi från Storuman istället. Vägen över S-uman räknade vi ut att den är 5 mil längre än direktvägen.

När jag väl kom hem så blev jag på bättre humör i alla fall. For hem till en vän som just flyttat in i en egen lägenhet. Pratade och skrattade sen började vi spela "Helt hysteriskt" och sanna mina ord det var det, hysteriskt roligt!


Kommentarer
Postat av: Becca

sv: okej :)

annars allt bra såhär 2 dagar innan julafton?? ;

2010-12-22 @ 14:06:37
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Becca

sv: okej :) vi ska slå in alla klapparna, mysa och dricka glögg :D gillar du glögg?? :b

2010-12-22 @ 16:40:40
URL: http://myranstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0