Motorveckan Lycksele

Jobbade hela helgen men det stoppade mig inte för att köra till Lycksele igår kväll med Tom som sällskap.
Han och jag var väl de enda eftersläntarna från byn som inte var där. Men vi åkte dit iaf.
Jättetrevligt var det och mycket folk. Många man inte sett på lände dessutom.

Efter att öltältet och dyl stängde mötte jag upp en god vänn som hade med sig sin goda vänn. Slutade med att jag bytte bil från golf till en Opel rekord från 50-talet. Härlig bil bara man kom i underfund med hur den fungerade.
Ratten var stor sätet en aning för långt bak och kopplingen uppe i taket (ironi) innan dragläge kom in. Fick motorstopp på stora vägen men de va ingen fara, in med choken för mer bränsle åsså var det bara att tuta och köra. Tutan var väl inte så mycket att komma med men de var kul ändå. Första gången jag körde med rattväxel för övrigt. Var lite konstigt men man vande sig. Tack och lov så fanns det bara 3 växlar.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0