No more braces

Tot bort tandställningen i morse. Var ganska aggresivt att ta ut den. Tandläkaren använde någon konstig sak som drog bort hållarna till tråden. Det värsta var ändå när läkaren skulle ta bort metallringarna jag hade lägnst bak, de satt runt hela tänderna. Då blev det verkligen att ta i. Trode att tänderna skulle åka med men de gjorde dem inte tack och lov!
    Eftersom tänderna inte ska gå tillbaka så har jag fått en plastsak som ska hålla fast tänderna, ser ut som ett tandskydd men är genomskinligt. När avtrycken (som sedan skulle användas som mall till den) skulle göras på mina tänder höll jag näsan på att visa vad jag åt till frukost. För det första så var grejen som jag fick i munnen GIGANTISK och sen åkte en massa gegg bak i halsen när läkaren pressade upp den mot gommen. Hade det åkt bara lite längre bak hade jag verkligen visat frukosten. Dock gick det att hålla emot de små känslorna jag fick. 
    Nu när den väl är borta känns det faktiskt lite tomt i munnen men på ett bra sätt. Sen vad slätt det blev på tänderna när jag kände på dem med tungan! Och sen vad fina och extremt raka de är nu (måste bara skryta) än innan. Har tyvärr ingen bild på hur det såg ut innan men man kan väl säga att vänstra hörntanden stack ut i en dålig vinkel och de andra tänderna låg omlott på varandra. Nu lät det värre än vad det var men kan inte förklara det på något annat sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0