Tentamen

Har nu gjort klart tentamen i Fysiologi och Metabolism.
Kändes faktiskt som att det gick bra ändå. Blev dock lite irritated för att jag kollade i kursplanen om vad vi skulle kunna efter avslutad kurs. Tänkte att det är lättare att plugga om man vet vad man förväntas kunna istället för att försöka lära sig allt i minsta detalj utan lägga mer vikt på det som stod. När vi gjorde tentan på kemin gjorde jag inte så men det skulle jag gjort för allt som kom på tentan då var det som stod i kursplanen. Dock inte i detta fall.
   Så med gott humör började jag tentan men blev lite förvånad för nästan ingenting som stod i kursplanen kom på provet! Fuck här har man varit duktig men får inte rättmätigt visa prov på det. Är dock duktig på att snappa upp mycket i förbifarten och har pluggat på allt mer eller mindre så jag får väl se hur det går när vi får tillbaka dem.
Kändes ändå som att de gick bättre på denna tenta än kemin.

Måste bara säga att jag är en hejare på att göra paj ;) fick ett recept på en ost och skinkpaj av en kompis som jag gjorde i måndags. Väldigt stolt pga att det var den absolut första matpaj jag gjort med lyckat resultat :P
Viktor åt nästan upp hela själv men jag stoppade matvraket så det skulle bli kvar lite till på tisdagen.



Blev inte kvar så mycket men det räckte för mig iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0