Ny kurs

Började på en ny kurs idag, nämligen näringslära. Tror att det är den här kursen ni (mamma och pappa) har fasat över när ni sagt att jag inte får komma hem till jul, för det är nu vi börjar räkna kalorier och sådant i maten vi äter.
   Vi fick även en uppgift idag som jag inte direkt ser fram emot att göra. Vi ska räkna ut hur mycket kalorier, proteiner och fett vi äter på en hel dag. Då måste vi väga all mat vi stoppar i oss. Har dock ingen köksvåg här så jag ska gå och kolla på stan om jag hittar någon. Det fanns att låna på skolan men de hade ca 7 st totalt och vi är en klass på ungefär 50 elever så de är nog redan utlånade vid det här laget. Det var många som sprang och lånade på lunchen. Dessutom så tänkte jag att de är lika bra att köpa en eftersom den kommer ju till användning senare också.



Hade köpt alla böcker vi behövde till kursen utom den på engelska. Kändes som att jag inte ville köpa på mig den utan tänkte gå till röda rummet och kolla i den där. Tydligen är det en bok vi behövde till mycket så det var bara och pallra sig ned på akademibokhandeln på skolan och kolla priset. Till min och Malins fördel var den billigare där än på internet så vi tog dem. Efter denna kurs tänker jag sälja den men de andra böckerna tänker jag behålla för de är intresanta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0