E% = energi procent

Har nyss kämpat med min kostregistrering, pust och stön!
Fick räkna om alla kacl och kJ för att slutsumman på båda blev otroligt mycket mer än vad en normal människa stoppar i sig. Efter jag räknat om det blev det mycket bättre. Nog för att jag låg över min spec rekomendation men de var bara för Coca colan jag drack till tacosen vi åt.

Har även suttit och kämpat med att leta åt alla olika rekomendationer, ringt åt Malin och blivigt ringd till. De är inte någon barnlek att göra kostregistrering kan jag säga!
Efter några samtal och ännu mer läsning i boken och åhörarkopior fick jag fram vad energiprocenten (E%) för fett, protein och kolhydrater var på mina sammanlagda data från all mat jag ätit under en dag.
Kan meddela för de som är intresserade att jag inte överskred rekomendationerna för dem :)

Jag sänder även en tanke till Emma som hämtade en våg hos mig för att hon inte börjat kostregistreringen.
Tar ca 4-6 tim att leta åt och räkna ut allt vi skulle.

Nu efter en liten paus blir det återigen en neddykning i skolans värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0